CHEESCAKE AMB FORMATGE DE CABRA

Aquesta és una recepta del xef Jordi Cruz, que vaig trobar per  casualitat a internet. La seva recepta no portava formatge cabra sinó formatge blau, però a mi no m'agrada, prefereixo el rulo de cabra. En qualsevol cas, està espectacularment bona. Una crema de formatge suau i una base de galeta molt especial. Però com diu ell, la cuina és per què cadascú la interpreti, així que aquí va la meva interpretació d'aquest CHEESCAKE. 
 Som-hi, comencen.

INGREDIENTS
Per la base:
200gr. de farina
100gr. de galetes especuloses  o caramelitzades (jo vaig utilitzar  unes tipus digestives d'un super molt conegut i que tenen  un punt caramelitzat.
150gr. de mantega
50gr. de sucre (jo vaig posar sucre moreno)
1 ou
Un polsim de sal

Per la crema de formatge:
5 ous
100gr. sucre blanc
500gr. formatge mascarpone
50gr. d'un bon formatge de rulo de cabra o qualsevol formatge que us agradi que tingui molt gust però que sigui de textura cremosa
250 ml. de nata per muntar
Un polsim de sal

ELABORACIÓ
La base. Piquem les galetes ben fines, han de quedar com una farina, les posem en un bol, hi afegim la farina normal, el sucre, el polsim de sal i la mantega ho amassem bé amb les mans fins tenir una massa homogènia.
Tindrem un motllo desmuntable de 18/20 cm forrem la base i les parets amb paper de forn. Posarem la massa dins i amb els dits l'estendrem bé cobrint el fons i les parets del motllo fins el borde, ha de quedar una capa fina. Poseu-ho al congelador 5 minuts mentre escalfem el forn a 200gr. escalfor a dalt i baix.
Treiem el motllo del congelador i el tornem a forrar amb paper de forn, hi posarem a sobre un cigrons secs per tal de que faci pes i la massa no creixi al coure. Ho posarem al forn uns 15 minuts vigilant que no es cremin el bordes.
Treiem del forn i SENSE DESMOTLLAR ho deixarem refredar. Un cop fred treurem els cigrons i el paper.

La crema de formatge. En un bol posarem el mascarpone i el formatge de cabra o el que hàgim escollit, ho passarem un moment per la batedora o la turmix per què es desfaci el formatge i quedin integrats, afegirem la resta d'ingredients hi ho barrejarem, millor si ho fem amb unes barilles elèctriques, ha de quedar una crema fina.
Abocarem aquesta crema dins el motllo amb la base que hem preparat 
L'ompliran fins el borde. Ho posarem al forn 200 graus uns  30 o 35 minuts amb calor a dalt i baix, el temps dependrà de cada forn. Punxa-ho amb un escuradents i si està cuit, l'escuradents sortirà net.
Treu-lo del forn i deixa'l refredar. Un cop fred ja el pots desmotllar
Pots servir-lo així o acompanyar-lo amb un cuolis de fruits vermells, però a mí el formatge de cabra m'agrada amb Anoia, així que vaig fer un almívar lleuger amb 70gr. d'aigua i 30gr. de sucre, ho vaig deixar reduir, vaig afegir uns anous picat i uns dàtils picats i al moment de servir ho vaig posar a sobre.
Nosaltres, digue-me agonies, ens el vàrem menjar tebi i estava realment bò.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada